zdjecie

Ogólne warunki gwarancji na prace protetyczne

Sprzedaż protez zębowych, czyli wyrobu medycznego wykonanego na indywidualne zlecenie lekarza, podlega przepisom prawa cywilnego oraz regulacjom Ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz.U. nr 141, poz. 1176). Zgodnie z art. 22 Kodeksu cywilnego:

Nabywcą pracy protetycznej jest pacjent; Sprzedawcą jest lekarz-stomatolog; zaś Producentem protez zębowych jest pracownia techniki dentystycznej.

Z zapisów Ustawy wynika, iż Sprzedający odpowiada za niezgodność towaru z umową przez dwa lata od chwili wydania towaru Nabywcy. W związku z tym w czasie dotyczącym okresu gwarancji, pracownia protetyczna SOBdentes jako Producent - udziela gwarancji w pełnym okresie gwarancyjnym przewidzianym ww. Ustawą. Okres gwarancyjny dotyczy prac wykonanych na indywidualne zlecenie lekarza, zawierające:

  1. Dane pacjenta pozwalające na jednoznaczną identyfikację jego tożsamości,
  2. Dane praktyki stomatologicznej zlecającej wykonanie danej pracy, łącznie z pieczęcią i własnoręcznym podpisem lekarza,
  3. Szczegółowy opis rodzaju zlecanej pracy protetycznej oraz plan jej wykonania.

Odstępstwa od pełnego okresu gwarancyjnego

  1. Pracownia protetyczna SOBdentes udziela rocznej gwarancji na protezy ruchome - osiadające (niepodparte ozębnowo) ze względu na dużą zmienność warunków pola protetycznego, wynikającą z charakteru zastosowanego uzupełnienia, na które Producent nie ma wpływu.
  2. Korony i mosty wykonane z tworzywa akrylowego bez podbudowy metalowej objęte są dwutygodniowym okresem gwarancyjnym ze względu na tymczasowy charakter takich uzupełnień. Jeśli prace tego rodzaju używane są jako prowizoria w czasie wykonania wieloetapowej pracy złożonej, okres gwarancji trwa, aż do całkowitego ukończenia i oddania pacjentowi właściwej pracy protetycznej.
  3. Naprawy protez nie wykonanych w pracowni SOBdentes objęte są 30-to dniowym okresem gwarancyjnym.
  4. Gwarancji nie podlegają prace, które nie zostały oddane pacjentowi w terminie 15 dni kalendarzowych od momentu ich ostatecznego wykonania w pracowni.
  5. Gwarancji nie podlegają prace, których wykonanie zostało zlecone na podstawie nieprawidłowego wycisku (o niepełnym zasięgu lub nie będącym wiernym i czytelnym negatywem pola protetycznego).
  6. Gwarancji nie podlegają prace stałe osadzone na cemencie tymczasowym na okres dłuższy niż 15 dni kalendarzowych od momentu ich oddania pacjentowi.
  7. Gwarancji nie podlegają prace, których wykonanie zgodnie ze sztuką techniki dentystycznej (zawartą w piśmiennictwie) jest niemożliwe, ze względu na nieprawidłowe warunki istniejące w polu protetycznym. Może to w następstwie doprowadzić do nieprawidłowego działania uzupełnienia lub uszczerbku na zdrowiu pacjenta.
  8. Gwarancji nie podlegają prace wykonane na źle przygotowanym polu protetycznym. Preparacja musi uwzględniać zalecenia producenta materiałów użytych do wykonania pracy, zwłaszcza te, które dotyczą ich wytrzymałości i estetyki.
  9. Pracownia nie odpowiada za niezgodność uzupełnienia wynikającą z:
    • nieprawidłowego montażu pracy protetycznej;
    • znacznych korekt pracy przeprowadzonych przez lekarza bez konsultacji z pracownią;
    • nieprawidłowego użytkowania prac przez pacjenta, niezgodnego z ich przeznaczeniem;
    • samodzielnej ingerencji pacjenta w konstrukcję pracy;
    • nienależytej higieny prowadzonej przez pacjenta w jamie ustnej;
    • zmiany warunków w jamie ustnej;
    • korekt i napraw pracy przeprowadzonych przez inne pracownie techniki dentystycznej.